top of page
Search
  • Writer's pictureshahr parche

مزیت های پارچه لینن

اینکه با گرمای هوا قفسه های لباس فروشی ها پر می شود از لباس های لینن اتفاقی نیست. این پارچه راحت و در عین حال زیبا دارای مزایایی است که آن را گزینه مناسبی برای بهار/تابستان می کند. نه تنها این متریال زیبا و قابل تنفس است، بلکه در حالت کلی بادوام تر از پنبه و سایر نخ های معروف است. در اینجا قصد داریم مزیت لینن را بشناسیم:

مهمترین مزایت های لینن

قدرت و دوام

لینن از قوی ترین الیاف طبیعی محسوب می شود و حتی با شستشو قدرت آن افزایش می یابد. 8000 سال پیش از میلاد مسیح در مصر به عنوان پول از آن استفاده می شده است، که طبیعت قوی و با دوام بودن آن را اثبات می کند. پس، با داشتن دوام بالا  می توان لباس هایی از جنس لینن را در تابستان های پی درپی استفاده کنید بدون آنکه صدمه ای ببینند. این یکی از بهترین مزیت های لینن به شمار می رود.

این الیاف طبیعی بوده و کمترین تأثیرات محیطی در مقایسه با پنبه دارد

لینن از ساقه های الیاف کتان تهیه می شود، این گونه مقاوم بوده و حتی در خاک های نامناسب به مقدار خیلی کمی کود نیاز دارد. فرآیند پردازش لینن به نسبت پنبه کمتر آب مصرف می کند. تقریباً تمام گیاه الیاف کتان قابل استفاده است و با افزایش تقاضا برای دانه کتان و روغن آن در آشپزی سالم، دورریز این گیاه بسیار کم است. همچنین، با توجه به اینکه الیاف طبیعی است به سرعت در محیط تجزیه می شود که یک مزیت لینن به حساب می آید

تنفس و جدب بالا

از آنجائیکه الیاف لینن توخالی هستند به عبور جریان هوا نسبت به سایر متریال ها کمک می کند. این الیاف همچنین قابلیت جذب بالایی دارند و تا 20% وزنشان در حالت خشک آب جذب می کنند بدون اینکه با لمس آن احساس خیسی کنید. این ویژگی لینن را برای هوای آفتابی مناسب می کند و به شما کمک می کند تا خنک بمانید و از ایجاد لکه های عرق خجالت نکشید.

دافع حشرات به طور طبیعی:

بله درست خواندید.این یک مزیت لینن است.

 لینن به صورت طبیعی حشراتی مثل پروانه را دفع می کند، بنابراین احتمال گزیده شدن توسط حشرات وقتی از لباس های لینن استفاده می کنید پائین است.

پر زرق و برق

گیاهان الیاف باید از زمین کنده شوند تا بتوانند طول کامل خود را حفظ کنند، سپس الیاف روی زمین رها شده تا نرم شده و جداکردن الیاف راحت تر باشد. پس از آن، الیاف جمع می شوند، به صورت رول در می آیند و قبل از عملیات ریسندگی برای مدت دو تا سه ماه ذخیره شده تا نرم تر شوند. این فرآیند طولانی نشان می دهد که چرا این ازالیاف لینن به عنوان الیاف طبیعی پر زرق و برق یاد شده و نسبت به سایر موارد مثل پنبه گران تر است.

اگر قصد خرید پارچه لینن را دارید، می توانید تنوعی بی نظیر از این محصول را در فروشگاه اینترنتی شهر پارچه پیدا کنید

1 view0 comments
bottom of page