top of page
Search
  • Writer's pictureshahr parche

10 کشور صادرکننده منسوجات و پوشاک

در زمان کاهش رشد اقتصادی یک نقطه روشن وجود دارد و آن بازار صادرات است. بازار صادرات منسوجات همیشه رو به رشد بوده است.

با غلبه بر چالش های صنعت، صنعت منسوجات توانسته یکی از صنایع معتبر در بازار رقابتی محسوب شود. کشورها به دلایل مختلف خواهان صادرات پوشاک هستند، این دلایل شامل رشد اقتصادی، افزایش رقابت داخلی، تنوع و افزایش سهم از بازار بین المللی می باشد.

10 مورد از کشورهایی که در این صنعت فعال هستند را براساس ارزش صادرات با هم مرور می کنیم.

 اسپانیا:

تولید دستگاه های نساجی و منسوجات یکی از بزرگترین صنایع در اسپانیا است. اسپانیا دهمین صادرکننده منسوجات با داشتن ارزش صادراتی 20.20 بیلیون  دلار است. معاملات و تولید محصولات نساجی  اسپانیا این کشور را تبدیل به یکی از مراکز اصلی مد و فشن کرده است.

هونگ کونگ، چین:

 صنعت نساجی هونگ کونگ به پارچه های پرینت شده و رنگ شده شناخته شده است. همچنین، این کشور یکی از بزرگترین تولید کننده و صادرکننده نخ پنبه، دنیم و سایر محصولات مشابه است. با داشتن ارزش صادرات 20.43 بیلیون دلار، هونگ کونگ در مقام دوم در صنعت صادرات منسوجات قرار دارد. هونگ کونگ توانسته با فرآهم کردن نیازهای داخلی و بین المللی با تولید طرح و ابزارهای مرتبط با این صنعت ارزش بازار خود را افزایش دهد.

آمریکا:

آمریکا یک تولید کننده و صادرکننده مواد خام، پارچه، نخ، پوشاک، مبلمان و دیگر محصولات مرتبط با نساجی می باشد. آمریکا 8 امین صادرکننده منسوجات با دارا بودن 27.14 بیلیون دلار ارزش بازار است. قدرت آمریکا مربوط به محصولات بافته نشده  و پارچه های خاص و صنعتی، پارچه های پزشکی و لباس های محافظ  می باشد. همچنین، آمریکا از نظر تکنیکی های نساجی بسیار پیشرفته است و شرکت های بزرگی در بازار آمریکا سرمایه گذاری می کنند.

ترکیه:

صنعت نساجی و پوشاک ترکیه با داشتن استانداردهای بین المللی و محصولات متنوع توانسته نقش مهی در جهان ایفا کند. تولیدات و صادرات ترکیه از کالاهایی با ارزش افزوده پائین به کالاهایی ارزش افزوده بالا تغییر یافته است. ارزش صادرات نساجی ترکیه 27.56 بیلیون دلار است. این کشور توانسته با طراحی های زیبا، راهکارهای هوشمندانه، محصولات پویا، ظرفیت تولید انعطاف پذیر و حساسیت به کیفیت و سلامت و محیط زیست کمک کند.

ایتالیا:

صنعت نساجی ایتالیا در حوزه مد و فشن پیشرو است. ایتالیا الیاف مختلف را پوشش می دهد از پنبه گرفته تا لینن و ابریشم و پشم. صنعت نساجی ایتالیا کاملاً بر صادرات تمرکز دارد و ارزش صادرات منسوجات ایتالیا بالغ بر 36.57 بیلیون دلار است. نوآوری در صنعت نساجی ایتالیا بر تکنیک های نوین الیاف و نخ تا طراحی و غیره را شامل می شود. ایتالیا همچنین در زمینه تولید لباس های الکترونیکی یعنی لباس هایی که دارای تکنولوژِی دیجیتال مثل باتری و لامپ می باشند نیز حضور پررنگی دارد.

هند:

صنعت نساجی هند جزء قوی ترین ها هم در زمینه تولید و هم در زمینه صادرات است. صنعت نساجی هند را می توان به دو گروه تقسیم کرد: بخش سازمان نیافته که شامل کارگاههای بافندگی، صنایع دستی و پرورش کرم ابریشم می باشد، که در مقیاس های کوچک و بر روش های سنتی استوار است. دومین بخش، بخش سازمان یافته است که دارای دستگاههای مدرن و تکنولوژی بروز است. تولید پرهزینه فشار هزینه ای بر ارزش زنجیره وارد می کند که منجر به غیرقابل رقابتی بودن محصولات صادراتی می شود. ارزش صادرات منسوجات هند 37.11 بیلیون دلار است. هند از تکنولوژی قوی برای تولید انبوه بهره می برد.

ویتنام:

صنعت نساجی ویتنام بر نیروی کار ارزان استوار است و تمرکز گسترده بر تکنولوژی های نوین، اختصاصی کردن محصولات و افزایش ارزش افزوده دارد. ارزش صادرات منسوجات ویتنام 37.93 بیلیون دلار است. تمرکز اصلی آنها بر تولید محصولات رقابتی در بازار جهانی و توسعه زنجیره تأمین پوشاک و منسوجات است.  منسوجات و پوشاک ویتنام در داخل و بازار جهانی دارای نفوذ گسترده ای است.

بنگلادش:

در دهه های اخیر، بنگلادش به عنوان زادگاه  تولید پوشاک ظاهر شده است. نقات قوت آنها بهره مندی از نیروی کار ارزان و نیروی انسانی گسترده است. تکنولوژی پیشرفته و محصولات باکیفیت توجه بسیاری را از بازار جهانی به خود جلب کرده است. این کشور در زمینه صادرات منسوجات توانسته 38.73 بیلیون دلار ارزش ایجاد کند. همچنین، بدلیل ظرفیت vertical بنگلادش، به برندهای جهانی در مورد شفافیت و هماهنگی در زنجیره تأمین تضمین می دهد. صنعت نساجی بنگلادش به سرعت در حال رشد است.

آلمان:

منسوجات و صنعت لباس آلمان دارای تاریخچه طولانی از تولید، نوآوری و انعطاف پذیری است. آلمان یکی از بزرگترین صادرکنندگان پوشاک و دستگاه می باشد و ارزش صادرات آن 38.99 بیلیون دلار است. این کشور دومین صادرکننده منسوجات می باشد و تولیدات آلمان به داشتن کیفیت بالا شناخته شده است. در دهه اخیر، این کشور از تولید محصولات کم هزینه-حجم بالا به تولید محصولات باکیفیت بالا روی آورده است.

چین:

صنعت نساجی چین با داشتن ارزش صادرات بالغ بر 266.41 بیلیون دلار بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده در جهان محسوب می شود. ویژگی محصولات آنها هزینه پائین، کیفیت مواد اولیه، ساختار صنعتی، دستگاههای مدرن، توسعه برند در بازار داخل و خارج از کشور می باشد. در چین، 6 قطب اصلی صنعت نساجی شامل پنبه، الیاف مصنوعی، پشمی و رنگرزی ، پرینت پارچه، لینن و ابریشم، تولید محصول نهائی منسوجات و بافت می باشد. حجم خروجی چین نیمی از بازار جهانی را پاسخ می دهد.

این کشورها عامل گسترش بازار منسوجات در سراسر جهان هستند. بازیگران بزرگ نوآوری های عمده ای در صنعت مد و پوشاک ایجاد کرده اند. آینده صنعت منسوجات روشن است زیرا مصارف داخلی و صادرات در این حوزه دارای ظرفیت بالایی است.

فروشگاه اینترنتی شهرپارچه، با ارائه برترین کالاها از کشور های متفاوت سعی دارد تا تمامی سلیقه ها را پوشش دهد. این مجموعه با ارائه طیف گسترده ای از انواع پارچه شما را راضی خواهد کرد. شما تنها با چند کلیک می توانید به راحتی خرید اینترنتی پارچه را انجام دهید و سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید

0 views0 comments
bottom of page